Тема.
Складання і розв’язування прикладів
на додавання та віднімання. Написання
цифр.
Мета: продовжувати вчити складати та розв’язувати приклади на додавання і віднімання, користуючись предметними малюнками, числовим відрізком. Закріплювати усний рахунок та геометричний матеріал. Розвивати обчислювальні навички, мову, пам’ять, мислення. Виховувати увагу, спостережливість, бережливе ставлення до природи та бажання вчитися.
Обладнання: малюнок Горобчика, Червоної Шапочки, картки.
Тип уроку. Повторення і закріплення вивченого.
Хід уроку
І. Організація класу
1.Привітання
Ми вже, діти, не малі,
Ми у школі – школярі!
Ми вчимося вчитися
Й залюбки трудитися.
Наш девіз: ,,Граючись – навчаємось!”(Відповідь дітей)
Мета: продовжувати вчити складати та розв’язувати приклади на додавання і віднімання, користуючись предметними малюнками, числовим відрізком. Закріплювати усний рахунок та геометричний матеріал. Розвивати обчислювальні навички, мову, пам’ять, мислення. Виховувати увагу, спостережливість, бережливе ставлення до природи та бажання вчитися.
Обладнання: малюнок Горобчика, Червоної Шапочки, картки.
Тип уроку. Повторення і закріплення вивченого.
Хід уроку
І. Організація класу
1.Привітання
Ми вже, діти, не малі,
Ми у школі – школярі!
Ми вчимося вчитися
Й залюбки трудитися.
Наш девіз: ,,Граючись – навчаємось!”(Відповідь дітей)
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності
- Діти, сьогодні на уроці математики ми вирушимо в казку.
- А в яку?!... Відгадайте!
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла...
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(Червона Шапочка)
- А хто поведе нас в казковий ліс? Здогадались?! Хто буде нашим екскурсоводом? (Показ малюнка – Червоної Шапочки)
- Заплющили очі! Ми з вами зараз потрапимо в казку!
- Діти, відкрийте очі! Ось ми і в казці.
- З нашим героєм Червоною Шапочкою, ми зустрінемось з мешканцями казкового лісу, з цікавими віршами, математичними загадками та іграми, будемо повторювати і закріплювати вивчений матеріал.
- Діти, сьогодні на уроці математики ми вирушимо в казку.
- А в яку?!... Відгадайте!
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла...
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(Червона Шапочка)
- А хто поведе нас в казковий ліс? Здогадались?! Хто буде нашим екскурсоводом? (Показ малюнка – Червоної Шапочки)
- Заплющили очі! Ми з вами зараз потрапимо в казку!
- Діти, відкрийте очі! Ось ми і в казці.
- З нашим героєм Червоною Шапочкою, ми зустрінемось з мешканцями казкового лісу, з цікавими віршами, математичними загадками та іграми, будемо повторювати і закріплювати вивчений матеріал.
ІІІ.
Усна лічба.
- Першим нас зустрічає – Горобчик... Він нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його! Ось як він рахував!
1. Вчитель рахує і навмисно пропускає числа
1, 2, * , 4, 5, *, 7, *, 9, 10. ( Я не згоден...)
- А навпаки, в зворотному боці, не навчився Горобчик рахувати.
- Давайте його навчимо! (Від 10 до 1 – лічба хором).
2. Робота в парах. Гра ,,Лічи вперед, лічи назад”.
8 –лічи вперед,
5- лічи назад,
6- лічи вперед,
3- лічи назад.
- Діти, попрацюйте в парах, а горобчик вас послухає.
ІV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
1. Робота в казкових зошитах.
- Горобчик хоче, щоб ви розгорнули зошити, попрацювали в них.
- Сьогодні в нас 11 травня, отже, напишіть каліграфічно 1 рядок цифри 1. 2. Задачі-вірші.
- А ось і задачі-вірші про птахів пропонує нам Горобчик.
- Першим нас зустрічає – Горобчик... Він нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його! Ось як він рахував!
1. Вчитель рахує і навмисно пропускає числа
1, 2, * , 4, 5, *, 7, *, 9, 10. ( Я не згоден...)
- А навпаки, в зворотному боці, не навчився Горобчик рахувати.
- Давайте його навчимо! (Від 10 до 1 – лічба хором).
2. Робота в парах. Гра ,,Лічи вперед, лічи назад”.
8 –лічи вперед,
5- лічи назад,
6- лічи вперед,
3- лічи назад.
- Діти, попрацюйте в парах, а горобчик вас послухає.
ІV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
1. Робота в казкових зошитах.
- Горобчик хоче, щоб ви розгорнули зошити, попрацювали в них.
- Сьогодні в нас 11 травня, отже, напишіть каліграфічно 1 рядок цифри 1. 2. Задачі-вірші.
- А ось і задачі-вірші про птахів пропонує нам Горобчик.
Три
ворони посварились,
Бо зернят не поділили.
На їх шум ще три примчало,
Скільки разом птахів стало?
(3+3=6 – запис в зошити прикладу)
Бо зернят не поділили.
На їх шум ще три примчало,
Скільки разом птахів стало?
(3+3=6 – запис в зошити прикладу)
Пташка
мала пташенят
П’ять веселих маленят.
Раптом трапилась біда,
Випало одно з гнізда.
Скільки пташенят тоді
Залишилось у гнізді?
(5-1=4 )
Жовтогруді 3 синиці
Їли сало в годівниці.
Одна добре попоїла,
Заспівала й полетіла.
Скільки птахів, підкажіть.
Залишилось на обід?
( 3-1=2 )
Каже мати-квочка:
,,В мене два синочки і 4 дочки”
Скільки діточок у квочки?
(2+4=6)
П’ять веселих маленят.
Раптом трапилась біда,
Випало одно з гнізда.
Скільки пташенят тоді
Залишилось у гнізді?
(5-1=4 )
Жовтогруді 3 синиці
Їли сало в годівниці.
Одна добре попоїла,
Заспівала й полетіла.
Скільки птахів, підкажіть.
Залишилось на обід?
( 3-1=2 )
Каже мати-квочка:
,,В мене два синочки і 4 дочки”
Скільки діточок у квочки?
(2+4=6)
-Діти, хто уважно слухав задачі Горобця?
- Яка пташка виявилася зайвою? (Квочка)
-Чому? (Це свійський птах)
3. Фізкультхвилинка
Бджоли в вуликах сидять,
І із вуликів глядять.
Погратися захотіли-
Полетіли – полетіли.
8+1=
7-1=
3+5= 5+4=
4+2=
6-1=
9-3= 8-4=
-
Допомогли Білочці, тепер взимку їй буде
чим поласувати.
5. Порівняння чисел. Самостійна робота.
- А далі Червона Шапочка потрапила на лісову галявину з чарівними квітами. А над квітами кружляють бджоли. Щоб пройти через галявину, треба прокласти стежку – порівняти числа.
5. Порівняння чисел. Самостійна робота.
- А далі Червона Шапочка потрапила на лісову галявину з чарівними квітами. А над квітами кружляють бджоли. Щоб пройти через галявину, треба прокласти стежку – порівняти числа.
(
> , <, = )
4 ... 6 10 ... 3 5 ... 7 2 ... 2 7 ... 3
8 ... 2 9 ... 10 10 ... 6 6 ... 5 3 ... 8
5 ... 5 2 ... 4 9 ... 3 10 ... 10 4 ... 8
-
Перевіряємо роботу.
- Молодці, із завданням бджілок ми впорались.
6. Робота з геометричним матеріалом.
- У казковому лісі Червона Шапочка раптом зустріла Вовка. Вона просить вашої поради.
- Малята, якою стежиною вона швидше зможе дійти до бабусиної хатки?
- Діти, яку лінію вам нагадує ось ця стежина? (Пряму)
- А ось ця? (Криву)
- То що ж ми порадимо Червоній Шапочці? (Йти до бабусі прямою стежкою)
- Чому? (Бо вона коротша)
- Давайте в цьому переконаємося. (З малюнка знімаються обидві стежини-дротини. Для контрасту вони різного кольору. Склавши їх разом, витягую криву стежину і діти переконуються, що пряма стежина коротша).
- Щиро вдячна вам Червона Шапочка, тепер вовк її не перехитрує.
V. Підсумок уроку
- Чи сподобалась вам подорож в казку ,,Червона Шапочка”? Чим саме?
- Що вам найбільше запам’яталося?
- Попрощайтеся з Червоною Шапочкою.
Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок.
За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі!
- Молодці, із завданням бджілок ми впорались.
6. Робота з геометричним матеріалом.
- У казковому лісі Червона Шапочка раптом зустріла Вовка. Вона просить вашої поради.
- Малята, якою стежиною вона швидше зможе дійти до бабусиної хатки?
- Діти, яку лінію вам нагадує ось ця стежина? (Пряму)
- А ось ця? (Криву)
- То що ж ми порадимо Червоній Шапочці? (Йти до бабусі прямою стежкою)
- Чому? (Бо вона коротша)
- Давайте в цьому переконаємося. (З малюнка знімаються обидві стежини-дротини. Для контрасту вони різного кольору. Склавши їх разом, витягую криву стежину і діти переконуються, що пряма стежина коротша).
- Щиро вдячна вам Червона Шапочка, тепер вовк її не перехитрує.
V. Підсумок уроку
- Чи сподобалась вам подорож в казку ,,Червона Шапочка”? Чим саме?
- Що вам найбільше запам’яталося?
- Попрощайтеся з Червоною Шапочкою.
Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок.
За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі!



Комментариев нет:
Отправить комментарий